컴퓨터과학과

세부정보 보기

연구 분야

E스포츠, 인간-컴퓨터 상호작용, 인간공학, 데이터과학, 최적화, 강화학습

주요 경력

2021~현재: 부교수, 연세대학교 컴퓨터과학과
2020~2021: 부교수, KAIST 문화기술대학원
2016~2020: 조교수, KAIST 문화기술대학원
2015~2016: 박사후연구원, Aalto 대학교, 핀란드

주요 학술활동

저널 편집위원, ACM Games: Research and Practice

저널 편집위원, Journal of Electronic Gaming and Esports

논문위원, CHI2019, 2020, 2021, 2022

논문위원, MobileHCI2019

논문위원, UIST2018

주요 수상

Published 16 regular CHI papers from 2016-2022 with 5 Best Paper Honorable Mention Awards Quantifying Proactive and Reactive Button Input, CHI’2022

Speeding up Inference with User Simulators through Policy Modulation, CHI’2022

A Simulation Model of Intermittently Controlled Point-and-Click Behavior, CHI’2021

Secrets of Gosu: Understanding Physical Combat Skills of Professional Players in First-Person Shooters, CHI’2021